Ahad, 19 Mei 2013

CHIANG MAI-AYUTHAYA

Hari ke Lapan(8) 8 februari 2013

Pengembara itu meneruskan lagi, hari ini bermula dengan Bersarapan di hotel dan terus mengikuti lebuhraya 1(AH 1). Mengikuti jalan ke Phatsunolok hingga ke persimpangan INDOCHINA tuan-tuan pilih terus pukul 12(bypass).akan lihat papan tanda KUALA LUMPUR 1840KM di kiri jalan (sampai hari ini sedikit penulis sedikit ralat kerana tidak berhenti bergambar di situ)-ada umur akan ke situ lagi kerana lagipun utara Thai tidaklah terlalu jauh seperti yang di sangka.
Tuan-tuan hanya perlu sedikit teliti menuruti laluan. Andai tersesat laluan, pilih yang akan terus membawa ke selatan, pada petang hari cuma pastikan matahari di kanan, dan anda pastikan jumpa jalan pulang.
Perjalanan hari ini adalah yang paling memenatkan dan amat mengantuk beberapa kali penulis terlelap ketika sedang menunggang. Jadi ingatan panulis kepada diri sendiri dan tuan-tuan rehatlah secukupnya pada malam hari jangan bermain dengan gajet-gajet canggih tuan-tuan seperti yang telah penulis lakukan.

perbelanjaan hari ini.(Ringgit Malaysia)
Minyak 13+8+12+5+14+7+8
Air 1.5+10
Pisang 3.5
Tukaq minyak 4
Hotel 30
Dinner 5









































Tiada ulasan:

Pink Heart

BALAS DENDAM Hari ini Tiga pahlawan Malaya Membalas dendam di dada Akan angkara durjana Tentera Matahari Terbit dalam Perang Dunia Ke...