Rabu, 16 Disember 2015

KRABI LAGI 2015

Krabi adalah salah satu dari beberapa tempat lagi yang aku suka ulang dan ulang lagi. 1st time dulu dengan bas lepas tu dengan geng gerek. Lepas tu bawa Family naik kereta, lepas tu dengan Family lagi naik kereta, lepas tu dengan motor (Running in RK2546 tukar minyak hitam 1st di Krabi), lepas tu dengan geng supabaik Kolumpo, lepas tu dengan Motor Masa Phuket Baik Wik 2013, Lepas tu ujung tahun Krabi Baik Wik 2013 X Ranong X Kawthong Myanmar buat 3 nation Ride Konon Mini Tozen Kona dengan Insan (aku Doa kau lekas semboh), Lepas tu bawa ramai-ramai Raida Nation, lepas tu Baik Wik Phuket 2014, Lepas tu Baik Wik Krabi 2014, Lepas tu Baik Wik Phuket lagi 2015.13 Kali. X minimum RM300. Banyak dah orang siam makan duit Mesia Noh!!. Kali ni tak ramai dalam 47 bijik macam tu.

Pecah pula 2 kumpulan. 1 kumpulan di kepalai oleh Abang Bob Marshall Rider Pujaan Malaya dan pembantu beliau yang John Pablo Hensem Kopisan Racing Team X LCCPK. Manakala 1 kumpulan lagi grup aku yang terpaksa tunggu Uzainy MY lepas border pukui 1.00 Tghari Jem. Uzainy buat pala bawa bos tempat kerja dia Encik Pau 1st time selepas ride 20 tahun lepas. Depa sewa 2 biji motor kap LC dan EX5 dengan kadar RM400.00 untuk 3 hari. Ok itu harga siling yang telah ditetapkan. 3 hari RM200.00/sebijik motor. Untuk banyak hari mungkin boleh dikurangkan lagi.

Krabi macam yang dah p 6 tahun lepas masih sama mat salleh maseh banyak, cuma sekarang ni ikut percakapan aku dengan orang siam. Siam sedang dalam ledakan ekonomi yang bagus, hampir semua tempat ada pelancong lokal siam. Bila sembang tanya ada yang dari Bangkok, Huahin, Chumpon, Chiang Mai yang mai melancong ke Krabi. Di border Changloon tengok orang siam tukar duit 1000THB dapat 117RM. Manakala kita pula tukar duit nak 1000THB kena tambah RM125 tengok pandai dak Menteri Kewangan Malaysia. Orang siam mai Mesia dapat duit banyak kita p siam dapat duit sikit. Terer.

Sebab Uzainy MY sampai lewat jadi grup aku 13 orang pun merendang kut jalan,kami sampai Krabi dah pukul 9.00 malam. Alhamdulilah tiada kejadian yang terok-terok sepanjang jalan cumanya Encik Pau jatuh robin sekali di Wang Kelian takdak luka. Ada bunga sekuntum ikut Nama Alang Ina LC Crew Bentong.

Pasat malam Walking Street Krabi Town masih best ada souvenir 10/20baht yang cantik. Tshirt masih 100/150baht. Ada ikan bakar besaq 150Baht. Ikut duit siam memang murah tapi setiap kali nak beli apa barang pun musti dalam kepala dok congak balik duit mesia beropa.

Untuk makluman empa semua sama dengan tarikh kami 3 hari haritu sama dengan Krabi Bike Week kali ke 5. Mungkin ni kali terakhir kami pi Baik Wik Krabi. Haram macam jadah. Berselut, Booth jualan ada kut sepuluh. Takdak langsung barang yang sangkut nak beli, paling kurang kita dok main ada jugak kita maw 1 benda,tapi kali ni memang fail in d blank teruih. Booth Mesia ada Jaa Jawi.

Hari ke dua macam biasa chill di Pantai Ao Nang, acah-acah ambil gambar ala pelancong boh caption sikit belah bawah up Insta "mampu ride krabi hari ni, kau keje ke Tokie?". Grup Fazil LC Jengka, Grup Jamil Kribu pi Island Hoping. Damage Banyak juga. Sorang dekat RM100 macam tu. Check FaceBook rupanya Awy COE Utara pun ada mai juga tapi tak jumpa langsung. Dia tak bawa X5 kali ni 125Z kala merah power. Awy update nun dok ada pulau Poda acu gambaq dengan Rastaman mana tah. Along Desa Pandan bawa kawan2 lain p makan ayam bakar tong dram. Dan yang selebihnya kami p pasar malam lokal sebelah mesjid kampung jalan hala pi Nophthara Beach. Makanan sedap dengan harga yang amat mesra poket. Petang tu plan nak mandi pantai tapi lepas 2 kali pusing ayaq lait nun surut dok ujung alik sana nun semua patah harapan.

Hari ke tiga perjalanan macam biasa sat saja pukul 2.30 petang dah sampai Hatyai. Dari Krabi lepas pukul 9.00 pagi.

Allah permudah semua urusan.

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...