Selasa, 2 Disember 2014

SURAT TERBUKA BUAT SEMUA

Kehadapan kamu semua yang aku hormati,
Aku mulakan surah aku kali ini untuk kamu fahami untuk apa kamu hidup.
Aku percaya semua mengerti,yang kita  hanya hidup sekali, ikut apa yang telah orang lain praktikkan, mereka meninggalkan pekerjaan dan kehidupan selesa untuk keluar mengembara. Mereka mengambil peluang untuk melakukan sesuatu yang bermakna dalam hidup mereka. Fikiran aku juga begitu dahulu tetapi tidak punya sumber dan ilmu yang cukup aku diamkan dan teruskan hidup.  
Aku setuju yakin percaya maksud hidup aku di muka bumi, Tuhan Alam utus untuk memanjang perjuangan Islam dengan Zuriat aku sendiri.
Aku tidak berniat menunjuk-nunjuk kepada kalian, bahawa aku punya lebihan wang untuk mengembara ke sana, percayalah aku cuma belanjakan sedikit wang. 
Pada aku, kita mengembara dengan hati terbuka, belajar dari kesilapan dan menghadam perkara-perkara indah yang berlaku dengan sengaja atau tidak sengaja. 
Bagi kamu yang muslim aku berpesan untuk terus bersolat, berbuat baik kepada orang lain, dan sentiasa berjalan tunduk ke bumi.
Sekian, sehingga bertemu lagi.
Saudara Sejiwa Kamu.
Madduha,Malaysia,Disember 2014.




Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...