Khamis, 20 Februari 2020

SAHAKORN NIKOM MINE TUNNEL KANCHANABURI

Sahakorn Nikom Mine Tunnels, Kanchanaburi. 
14.74691, 98.81435 

Nearest landmark: Nearnsawan viewpoint, Kanchanaburi. 

Entry fee+guide: 500 bath per/person 

Number of tunnels: 4 tunnels and the longest one about 2.0 Km 

Other attraction: Everest of Thailand. You need to climb this little mountain to arrive at the top. Road condition quite challenging but it still possible to any type of vehicles. Just make sure you be extra carefull when going down this mountain. It might be very slippery due unpaved road surfaced with gravel. 
 

Keluarga Dr. Bhol merupakan orang yang bertanggungjawab dalam mengekstrek keluar bahan mineral plumbum yang terdapat dalam kawasan bukit ni. Terowong yang kami terjah merupakan bekas lombong plumbum yang ditingalkan dan boleh diakses oleh motosikal dan pacuan 4 roda. Untuk masuk, korang kena bayar sebanyak 500 bath seorang (mungkin boleh nego lagi). Dekat mana nak cari? Ada kiosk ke? Tiada, kami just approach officer/ranger yang ada dekat dengan Nearsawan viewpoint. Then dia yang tolong arrange untuk dapatkan guide. So trails start dari laluan berpalang yang depa tutup. Total duration selama lebih kurang 1 jam 30 minit. Kondisi jalan agak berbatu. Terowong terakhir yang terpanjang juga terdapat laluan mata air/sungai paras buku lali. Possibilty untuk jatuh tergolek dan jatuh bodoh sederhana. So if you looking for another adventure?This is the best place to explore near to Kanchanaburi instead of River Kwai, Death Railway and Erawan Watefall. 

Abandoned mine tunnels in Thong Pha Phum District, Kanchanaburi. 

Full video for tunnels number 3 on the last slide. Thank you 🙏.

Credit to Mr Goran Crnila and Thailand Rider Paradise for this awesome trails.

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...