Rabu, 8 Jun 2011

TETAMU TANPA JADUAL



Sebuah lagu dimainkan di corong radio :


"Ada kematian di sekitar aku.

 
Aku menjerit, tidak ada yang mendengar aku.

 
Bagaimana aku boleh menyanyi tanpa punya suara.

 
Aku mahu menyanyi untuk mereka yang tidak boleh menyanyi


Aku mahu menyanyi untuk mereka yang,
telah lupa bagaimana untuk gembira.

 
Ada luka ...


Dan luka-luka yang paling parah dalam jiwa mereka


Aku mahu menyanyi lagu rakyat


Aku mahu menyanyi untuk anak-anak


untuk mereka yang tidak punya anak-anak...''.

 
Muzik berhenti. Aku ditanya: "Bagaimana kamu mahu Coke kamu, dengan ais atau terus dari botol"?


Aku terus duduk bersandar dan mendengar kesunyian memisahkan KITA.








Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...