Isnin, 6 Jun 2011

MAKLUMAT DAN PEMBAWA MAKLUMAT



UTUSAN DAN MESEJ YANG DI BAWA

Beberapa orang mengatakan, utusan tidak penting, yang penting adalah mesej yang dibawa oleh utusan itu.
aku tidak bersetuju dengan kenyataan itu utusan menentukan kebenaran dari mesej yang disampaikannya.
Bagaimana boleh begitu?
Hal ini tidak boleh tetapi begitu. Jika tidak satu pun mendengar, membaca diambil sebagai KEBENARAN.
Tetapi jika kamu melihat utusan itu, siapa dia, di mana ia berdiri, bagaimana dia melakukan dirinya dalam hidup, hanya kemudian kamu boleh menentukan keaslian mesej aku ini tidak terbuka untuk diperdebatkan.
Melayu mengajar aku begitu, aku selalu mengambil Melayu sebagai salah satu pelajaran terdalam dan paling penting yang aku pelajari dalam Kehidupan.
Aku telah belajar banyak dari Manusia sekeliling aku.
Aku belajar banyak yang aku perlukan,tetapi tidak semua.
Aku belajar tentang politik, kesetiaan, pengkhianatan, kesalehan palsu, keserakahan, korupsi, kekerasan, kebencian, cinta, kemunafikan, kebohongan, kelalaian, rasa sakit, penderitaan, pengasingan, perpindahan, kerinduan, hasrat, ditinggalkan, kelalaian, kesombongan, kerendahan hati, kebanggaan, kebanggaan palsu, kehormatan, martabat, kebenaran, kepalsuan, keindahan, keburukan, tak bersalah, serta penindasan.








1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

http://bloggercrew.in-malaysia.org/2011/05/piramid-melayu-tersembunyi-di-lautan.html

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...