Selasa, 22 Mac 2011

Sudah Punya Anak

















"Hai anakku, janganlah kamu mempersekutukan Allah, sesungguhnya mempersekutukan (Allah) adalah benar-benar kezaliman yang besar".
"Hai anakku, sesungguhnya jika ada (sesuatu perbuatan) seberat biji sawi, dan berada dalam batu atau di langit atau di dalam bumi, niscaya Allah akan mendatangkannya (membalasinya). Sesungguhnya Allah Maha Halus lagi Maha Mengetahui''.
''Hai anakku, dirikanlah shalat dan suruhlah (manusia) mengerjakan yang baik dan cegahlah (mereka) dari perbuatan yang mungkar dan bersabarlah terhadap apa yang menimpa kamu.Sesungguhnya yang demikian itu termasuk hal-hal yang diwajibkan (oleh Allah)''.

Surat Luqman: 13,16, dan 17.

Aku sudah punya anak;
Aku mahu mendidiknya seperti Luqman mendidik anaknya;

Aku mahu menasihatinya seperti Luqman menasihati anaknya;

Aku mahu bersikap bijaksana padanya seperti Luqman bersikap bijaksana pada anaknya;

Ya Allah, kabulkan.




Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...