Khamis, 29 Oktober 2020

ALI IN SOVIET 1978

"Saya tidak pernah melihat pengemis di jalan-jalan Kesatuan Soviet. Saya tidak pernah merasa begitu selamat tanpa risiko dirompak.

  Saya diberitahu bahawa tidak ada kebebasan beragama di Kesatuan Soviet, tetapi pada hakikatnya orang Islam, Kristian dan Yahudi berdoa dengan bebas.

  Saya percaya bahawa hubungan antara orang-orang kita buruk kerana propaganda dusta ..., saya berlari pada waktu pagi di tempat-tempat yang tidak diketahui di mana orang tidak pernah melihat orang kulit hitam.

   Saya berlari melewati dua wanita Rusia yang dalam perjalanan ke tempat kerja.  Mereka tidak melihat sekeliling dan tidak bertanya apa yang saya lakukan.

  Saya tidak boleh berlari pada waktu pagi di beberapa kawasan Amerika berkulit putih.  Sekiranya mereka melihat saya berlari, mereka tertanya-tanya siapa yang ingin saya curi.
  Saya suka melihat perkara-perkara ini.

   Di Kesatuan Soviet saya berlari hingga petang, saya melewati orang-orang Rusia dan mereka bahkan tidak memandang saya, mereka tidak hairan mengapa ada orang kulit hitam yang berlari di sana.  "

   Muhammad Ali pada tahun 1978

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...