Isnin, 30 April 2018

Chinta Orang Ke Tiga

Pada pandangan aku, aku melihat kerisauan mereka2 yang ketara kenapa mereka (masyarakat setempat di Perlis dan mungkin sebahagian mereka di kampung2 seluruh Malaysia) tidak mahu menyokong PH(Pakatan Harapan), Ini Karena mereka yakini kristianisasi evangelist(Penyebar Kristian) dalam DAP sedang meresap masuk dalam PH, ditambah pula bagaimana cubaan evangelist ini untuk menyahkan pemikiran orang Islam dalam PH, bahawa meninggikan syariat Allah itu boleh ditangguh dan diambil mudah.
Disini aku cuba jawab pada mereka2,saudara2, sepanjang-panjang kita merdeka sejak dulu, dakwah kita kepada kaum India, Cina (orang kafir) ni macam mana? Kita duduk asing-asing, tak pernah kenal hati budi. Pergi sekolah asing-asing. Kawasan rumah asing-asing. Macam mana kita nak berasimilasi(berpadu) dengan orang kafir kalau kita ni, meyakini ISLAM ini agama yang BENAR, tapi tak sampaikan dakwah secara bersungguh pada orang kafir.
Bila nampak sekarang orang kafir semacam memusuhi Islam (persepsi-kelihatan seperti), Kita kena lihat kembali pada diri kita, berapa banyak peluang dakwah yang telah kita sia-siakan? Kenapa tak berdamping dan menerang sebaliknya menyerang?
Aku pasti orang kafir takkan faham Undang2 Syariah dan ISLAM Karena pada depa Hudud = Potong Tangan.  Tetapi adakah Kita Cuba fahami depa pada KEINDAHAN ISLAM bukan pada cara politikal. (Supaya mereka tak nampak kita buat baik sebab nak undi), InsyaAllah depa boleh terima Islam secara terbuka (sebab kita yakin pada Islam). Tak semestinya memeluk Islam tapi bagi depa lunak dengan Islam, dan faham Islam tu agama yang terlalu indah.
Dengan slogan Islam for All untuk beberapa penggal PRU yang lalu, tapi dengan apa yang PAS buat apabila depa tolak DAP. Saya percaya itu berlaku kerana PAS isti’jal (gopoh-gapah) dan tak sabar dalam jalan dakwah. Nak cepat-cepat. Bukan senang jalan dakwah ni, kena ada seni. Yang ni dulu ada dalam topik uslub dakwah usrah asas PAS, tapi pimpinan PAS sekarang kasar dengan non-Muslim dan juga orang Islam yang tak selari dengan fikrah PAS. Yalah, kalau dah PRU ni pada PAS macam Perang Badar, macam lawan Pakatan Ahzab bagai.

"Perang Ahzab (Bahasa Arabغزوة الاحزابtranslit.Ghazwah al-Ahzab, harfiah "pencerobohan/serangan pihak gabungan") juga dikenali sebagai Perang Khandaq (Arab: غزوة الخندق, Ghazwah al-Khandaq, harfiah "pencerobohan parit") ialah peristiwa pengepungan Madinah selama lebih kurang empat minggu oleh suku-suku dalam kalangan orang Arab dan Yahudi yang bergabung, di mana ia bermula pada 31 Mac 627 M. Kekuatan pihak Gabungan dianggarkan seramai 10,000 orang, diiringi oleh 600 ekor kuda dan sebilangan ekor unta, manakala di pihak Madinah pula terdiri daripada 3,000 orang."
-wiki.



Orang Islam dalam PH takkan nak buat bodoh saja kalau kegusaran hangpa/kita orang PAS ni terjadi dan akan benar-benar memberi ancaman kepada orang Islam Malaysia ( refer orang Islam PH Melayu Elit yang menetap/mengundi di Shah Alam,Bangi).
Ya Dalam parti politik apatah lagi dalam pakatan yang besar, akan ada pelbagai jenis menusia dengan seribu macam agenda. Ada agenda yang besar, ada agenda peribadi, ada agenda tersembunyi. Itu bukan luarbiasa, kita bukan boleh baca hati semua orang. Tapi kita dan kawan2 sendiri pun tahu ramai politikus dalam dalam PH yang bagus dan mampu untuk menjaga negara dan rakyat (yang dulu dalam PAS pun). Dalam PAS bukan tak ada, tapi bila terlebih rasa superior daripada orang lain, mereka akan terlepas pandang disebabkan mentaliti 'terlalu bagus tu' (lagi pandai dari orang lain). Lepas tu judge orang lain tak jujur/tak pandai nak membaiki kerosakan.
Sebagai Muslim kita yakin jujur percaya Islam agama kebaikan. Dan kita kena tunjuk bahawa kita ni tak bersandar kepada hak kita yang dijamin perlembagaan semata-mata untuk kita kecapi keistimewaan. Kita kena tunjukkan yang kita ni ada ‘izzah’ (kemuliaan Dan kehormatan (diri): selaras dengan konsep ~ yang ditunjukkan Allah) ada kekuatan tersendiri, boleh berdiri atas kaki sendiri, mampu berdaya saing dengan orang lain juga.
*We can do better than Korap Government.

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...