Jumaat, 18 November 2016

Demi Masa

"..jika tangan kanan memberi, tangan kiri jangan sampai tahu.. begitu ajaran dan hikmah suci para Nabi dan para Waliullah terpuji.. justeru berbanyaklah memberi, walau tidak pernah dihargai sekalipun.. kerana sesungguhnya ilmu dan ibadah itu harus diamalkan, bukan dipertontonkan atau dipersombongkan.. biarpun nanti orang mencari jalan untuk mencela dan menghinakan mu, maka tetapkanlah kesabaran di dalam hati mu..

sesungguhnya kita tidak mati dengan celaan orang, tidak pula hidup dengan pujian orang.. kita hidup dengan rahmat dan rahsia ALLAH, Tuhan yang Maha Mengetahui lagi Maha Mengadili.. Tuhan yang Maha Kaya dari segala sesuatu, lagi berkehendak dan bergantungan sekalian kita kepada-NYA.. justeru mengapa peduli kepada orang-orang pembenci dan pencaci cela yang bakal mati..?

jadikanlah lidah dan hati mu sebagai kendara dzikrullah dan sholawat ke atas kekasih-NYA, jangan jadikanlah lidah dan hati mu sebagai kendara caci cela dan perasangka.. bilapun orang membenci dan memusuhi mu, diamlah dan doakanlah kebaikan baginya.."

#MarhaenSangPejalanWaktu
#AnakJawi
#BISMILLAH
#WANJI


Tiada ulasan:

Pink Heart

BALAS DENDAM Hari ini Tiga pahlawan Malaya Membalas dendam di dada Akan angkara durjana Tentera Matahari Terbit dalam Perang Dunia Ke...