Isnin, 24 Ogos 2015

Maha Suci Tuhan Alam

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

ُِ                                
بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
ٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن
                               
Ya Allah jadikanlah aku bersyukur dengan apa yang aku ada dan janganlah aku risau dengan apa yang bukan milikku.

Ya Allah berilah aku umur yang berkat, nikmat kesihatan yang dikelilingi oleh kebaikan dan kedamaian.

Ya Allah janganlah Engkau sibukkan diri aku dan  lalaikan aku dengan dunia dan segala isinya sehinggakan aku melupakan dosa dan kesalahan aku kepada Mu Ya Allah.

Ya Allah berikanku jalan petunjuk kepada kebenaran mudah-mudahan aku menjadi hambaMu yang  beriman dan bertaqwa.

Ya Allah, terima kasih diatas kehidupanku, nafasku dan rezeki yang Engkau limpahkan kepadaku hari ini.

Ya Allah semoga Engkau merahmati dan melindungi sahabat-sahabatku serta semoga hubungan saliturrahim kami senantiasa teguh.

Ya Allak aku memohon  pertolongan dan petunjukMu untuk hari ini dan selama-lamanya.

Ya Allah aku memohon perlindunganMu dari kejahatan yang ada didalamnya dan kejahatan yang ada sesudahnya.
.
Ya Allah ampunkanlah dosa dosaku, samada yang aku sedari atau tidak, berkatilah aku, rahmatilah keluargaku, berilah aku hidayahMu agar aku sentiasa dekat dengan Mu Ya Allah.

Ya Allah mudahkan segala urusanku, dan kurniakanlah aku keluarga yang bahagia.

Ya Allah Engkau lapangkanlah aku,  sebaliknya janganlah Engkau menyempitkanku.  Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui  keperluanku.

Ya Allah janganlah aku tidak sabar dalam mendapatkan rezekiMu.

Ya Allah berilah aku ketakwaan dalam mencari rezekiMu.

َYa Allah aku memohon Ya Allah, kurniakanlah kepada kedua ibubapaku, keempat datuk dan nenekku, tempat yang istimewa di syurgaMu Ya Allah. َ

Ya Allah Ya Ghaffar ampunkanlah dosa-dosa ku, dosa kedua ibubapaku, pasangan hidupku, anak2ku, kaum keluargaku, guru-guruku, sahabat-sahabatku, serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatNya.
,

Segala puji pujian hanya untukMu Ya Allah.                                                     
رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ

وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمين.ِ

Amin.

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...