Jumaat, 24 Oktober 2014

Peduli Pada Kamu

BAHAGIA ITU SEDERHANA.

Mendengar keluhan bini, bererti aku masih punya famili.

Mendengar ayah dan mak menegur  bererti aku masih punya mak ayah.

Berasa letih menasihati anak yang nakal, bererti aku masih punya anak untuk saham akhirat ku nanti.

Berasa letih setiap hari selepas penat bekerja, itu bererti aku mampu bekerja keras.

Membersihkan pinggan dan cawan kotor setelah menerima tamu di rumah, itu bererti aku punya teman.

Pakaianku terasa agak sempit, itu bererti aku makan cukup.

Mencuci dan meng iron baju, itu bererti aku memiliki pakaian.

Membersihkan halaman rumah, mencuci tandas, itu bererti aku memiliki tempat tinggal

Mendapatkan banyak tugasan, itu bererti aku dipercayai dapat melakukannya.

Mendengar bunyi tangis anak itu bererti aku masih bisa mendengar.

Mendengar bunyi Azan di subuh hari, itu bererti aku masih hidup.

Aku juga bersyukur mendapatkan pesan ini, kerana secara tidak sedar aku masih memiliki teman yang peduli padaku.

Semoga anda yang membaca pesan ini selalu diberkati dengan kesihatan, kebahagiaan dan  kedamaian.

c&p.

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...