Selasa, 20 September 2016

Tak Try Tak Taw

Noah hujan dalam satu slot motivasi :
"saya tak berpeluang belajar di ipta.. tamat spm, saya memilih untuk cebur bidang nyanyian.. rezeki iku musim..ada permintaan,ada duit..ada hari,hanya makan nasik lemak pagi.. tengahari dan malam " berpuasa" .. pernah pinangan ditolak..sebab takda duit..kemudian niat dalam hati."ya Allah aku x kutip harta yg haram,aku nyanyi sekadar utk cari rezeki halal,aku tidak buat benda² haram,mudahkanlah urusan aku"..kemudian Allah bukak pintu rezeki..masih merangkak.. kemudian saya berjumpak misz nina,.saya pinang dia..alhamdulillah dia tak tolak padahal dia orang hebat,anak org hebat..dalam poket hanya ada 8ribu genap.sya ulang, 8ribu genap sahaja dalam akaun utk menikah..saya katakan pada Nina,
"girl,if u want to marry me, I'm a nothing .. I have nothing .. I could not promise wealth, but If you looking for someone to take cara of you, be the real husband, guide you to Allah, inshaAllah I'm able to do it" .. dan Nina terima..
sekarang alhamdulillah, dari niat yg baik, dan niat Nina yg baik, menikah dgn saya hanya utk kenal Allah, Nina berubah.. berhijab, sudah tidak make up,baju nya semua besar2 , dia reject semua konsert, tinggalkan dunia nyanyian..

semuanya, LILLAHITA'ALAA.. so ladies,if you found a man who can increase you level of iman and taqwa and through him ,he guides you to practise islam,do not let him go,marry him

Noh hujan-

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...