Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2016

Apom Balik

Imej
Apam balik homemade..
resepi ini diambil dari fb Zaimah ZakariaSedap giler ank2 kata mcm kat pasar mlm hihi😀😀
Resepinya
Bahan2
1 1/2 cwn air
1 biji telur
2 cwn tpg gandum
1/2cwn gula pasir
1/2 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil esen vanilla(sy tambah)
Inti
Jagung krim
Gula
Kcg tanah(ditumbuk kasar)Caranya
-mula2 masukkan air dlm pengisar
-diikuti dgn bahan2 yg lain
-kisar smp sebati
-masukkan 1 senduk besar dlm kuali non-stik
-tabur kcg tanah,gula dan jagung
-bila dah msk lipat 2 apam balik n angkat
-siap!-SELAMAT MENCUBA==================

CINTA

Imej
"..lepaskan orang yang tidak ingin bersama mu, dan gapailah tangan orang yang ingin beserta mu.. waktu tak lagi mengizinkan kau menunggu.."#MarhaenSangPejalanWaktu
#AnakJawi
#BISMILLAH
#Alhamdulillah

Kembali kepada fitrah

Imej
"..CINTA dan Kasih Sayang ALLAH akan membuatkan seseorang tidak memerlukan apa-apa melainkan rahmat-NYA.. akan meleburkan kebencian yang bersarang dalam dada-dada manusia yang setebal apa pun.. maka berdoalah atas nama CINTA, Kasih dan Sayang ALLAH, agar kesemua itu dimurni kembali.."
Selamat hari raya eidul fitrah 1437Hijrah

Salam Eidul Fitrah 1437H

Imej
1. Tadi abang baru baca berita eksiden membabitkan 4 kenderaan (2 Myvi, 1 Alza dan 1 lori 5 tan) kat Gua Musang. Ditolak pemandu lori dan kelindan yang cuma cedera, 3 kereta lain mencatatkan 7 kematian.2. Daripada 7 kematian itu, 3 mangsa yang maut ialah kanak-kanak berusia 4 tahun, 5 bulan dan 1 bulan.3. Budak 1 bulan baru pandai pejam-celik-nenen-berak, budak 5 bulan pula sudah pandai meniarap, mengekek gelak dan toleh muka bila kita panggil nama dia, manakala budak 4 tahun sudah pandai merajuk, mengamuk, buat lawak, tengok kartun, menyanyi, bercerita, takut, marah, bergusti, melompat  dan macam-macam. Ini usia ligat yang penuh kenangan manis bagi semua ibu bapa seluruh dunia.4. Kalau hang memang ada anak usia macam tu, hang bayangkanlah macam mana rasa hilang depa semua sekelip mata. Rumah hang yang sebelum ni kecoh dan hang pula kadang-kadang naik angin sebab anak-anak duk jadi otromen, tapi tiba-tiba suatu hari dunia hang jadi sunyi sepi.5. Lagi empat mangsa maut ialah 3 orang mu…

Salam 26 Ramadhan

Imej
Bismillahi-Rahmani-Rahim.."..mengalirlah seperti air, walau terhalang oleh batu-batu, ia tetap mengalir menuju ke samudera lepas.. lembutlah seperti angin, walau masuk memenuhi rongga, hanya orang yang sedar mampu merasakannya.. memberilah seperti tanah, walau dipijak dan di cangkul orang, ia tetap menumbuhkan tumbuhan yang buahnya dipetik orang.. berteguhlah seperti api, walaupun dijauhi, ia tetap membakar semangat perjuangan.. tetaplah di atas jalan CINTA, Kasih dan Sayang-NYA, dan saling masuk ke dalam kesamarataan antara sesama.."#MarhaenSangPejalanWaktu
#AnakJawi
#BISMILLAH
#Alhamdulillah