Rabu, 5 November 2014

SUFI

Dulu masa zaman sebelum sekarang, aku berminat dengan Sufi dan Tarikat. Tetapi aku tidak pernah mengaku aku sendiri Sufi atau Tarikat Memana, cuma ada kawan terdekat yang berkata aku begitu. 
Aku cuma membaca buku mengenai Sufi. Ahli Sufi,tidak menuduh orang lain sebagai ahli neraka. Pada mereka Rahmat Allah melebihi segalanya. Mereka selalu berharap bahawa orang lain sentiasa mempunyai kasih Allah di akhirat kelak. Walau bagaimanapun, apabila mereka merujuk kepada diri mereka sendiri. Mereka merasakan bahawa ia lebih hampir kepada mereka dan syurga adalah jauh dari mereka . Oleh yang demikian, harapan mereka adalah untuk mendapat kasih sayang Allah. Karena mereka, kasih Allah untuk mengatasi kenikmatan syurga .Kerana pada mereka , kasih sayang Allah mengatasi kenikmatan syurga .

Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...