Jumaat, 21 Februari 2014

Kangar ke Pattaya

Fakta angka 1210baht harga minyak mutu kapcai ke Pattaya, sebagai panduan utk rakyat golongan marhaen mcm kita, orang kaya kedaung no hal bab buh minyak ni. Lagipula Tain adap takmo ajak banyak2 kali dah. TRUE ka TREE ka. Bila Orang duk sebut bike week-bike week.Saya pun Bike Week jugaklah. Saya konfirm dari pemahaman saya ni Baru BIKE WEEK. Tapi jangan hina orang kita buat pula,padanlah baru nak naik (ni saya kata pada diri saya sendiri,sebab saya pernah kena dulu, tp orang yang kenakan saya
tu bg contoh Sadao Bike Week, kemon lah bang...Sadao tu bukan bike week,tu konsert!). Berbalik kepada kajian saya sepanjang 4 hari di tapak event. Sejarahnya bermula 17 tahun lalu. Kelab Mutu Chopper Burapa buat gathering dalam hutan mana tah di Pattaya ni. Dengan 20 Bikers orang puteh dan lebih kurang 200 Bikers thelend.Gathering tahunan berkembang setiap tahun, Sampai lah jadi lagu la ni. Besaq mmg besaq (ada 4 stage, khemah jualan ada 400buah, 1 khemah sewa 4000baht), mat saleh pun camping,sebab sayang nak tinggai tapak event. Leader nama Hj.JunMeen. dia dah p haji tain lepaih dah berenti isap rokok minum arak semua lah.  Berbalik kepada rider thelend, Budak2 mai naik mutu kapcai, dewasa sikit mai naik cafe racer, Rider tua mai naik Chopper. Orang macam saya sampai bila2 kut naik kapcai,sebab utama mutu besaq mahai.Dan saya malu naik mutu besaq, lagipula sakni masyarakat kata saya banyak duit p buat Haji tak mo beli mutu besaq buleh pula. Tulus-MadDuha.






Tiada ulasan:

TEMBIKAI AYAQ BELACAN

Resepi Kerabu Tembikai atau ada di Utara menggelarnya Tembikai Ayaq Belacan.. haaa.. rare kan.. Resepi ni dahulunya kerap dibuat...