Hasutan yang melekat di jiwa.

Kuala Lumpur-Krabi-Kuala Lumpur. Perjalanan lebih 2000km dengan mesin beroda dua bertenaga petrol. Pihak kami mengiktiraf acara ini suatu sukan yang menuntut tahap pendayaupayaan ilmu alam yang tinggi.Perjalanan bermula pada 14 september dengan pemain utama bergerak dari Taman Equine,Serdang, Selangor. Kemudian memasuki pusat bandaraya Kuala Lumpur untuk bergabung dengan seorang lagi pemain di Kampung Baru.
Dari pusat bandar dua pemain ini meluncur ke Lebuhraya Utara Selatan dan seterusnya bergabung dengan pemain ke tiga di Ipoh,Perak yang menunggu di hentian rehat Gua Tempurung. Bermainlah ketiga mereka sejauh 350km sehingga ke Sempadan Malaysia Thailand dan memasuki Ban Dannok pada malam hari pukul 10 malam.
Pada 15 september seorang pemain lagi menyertai pasukan dan seterusnya menyelusuri jalan Thailand melalui Ratthapum-Pathalung-Trang, dan seterusnya tiba di Krabi pada pukul 0520 petang waktu Malaysia.
Krabi masih lagi seperti lapan belas purnama yang lalu iaitu pada kali terakhir salah seorang pemain sampai, bezanya kali ini kekurangan pelawat berkulit putih. Para pemain bermalan di Pantai Ao Nang di 2 buah bilik yang bersih dan selesa dengan penyaman udara, katil besar, kolam mandi kecil air panas, berserta kawalan keselamatan 24 jam,yang dibayar dengan harga Baht Thai 500 sahaja.
16 september pasukan berpatah balik ke Hatyai dan tiba pada pukul 0400 petang waktu Malaysia.
Akhir kata permainan ini akan diteruskan lagi sehingga 2000km sehala pada masa akan datang.
"kami dah, anda bila lagi?".



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PALA TAW RIDE 2016 MALAY-SIAM-LAOS-CAMBODIA

CUKUP SATU KALI RIDE KE SATU - SATU TEMPAT.

Perlis Bike Jam 2014