Isnin, 15 Ogos 2011

PUNYA ANAK BARU BERUSIA 2 TAHUN


"Wahai anakku! Janganlah kamu menyekutukan Allah, sesungguhnya menyekutukan (Allah) itu adalah benar-benar kezaliman yang besar".
"Wahai anakku! Sungguh, jika ada amalan engkau(baik atau buruk) seberat biji sawi yang tersembunyi di dalam batu atau di langit atau di  bumi, niscaya didatangkan(dibalas) Allah juga. Sesungguhnya Allah MahaHalus (MahaTeliti) lagi Maha Mengetahui".
"Wahai anakku! Laksanakanlah salat dan suruhlah (manusia) berbuat yang makruf dan cegahlah (mereka) dari perbuatan mungkar dan bersabarlah terhadap dugaan yang menimpamu. Sesungguhnya demikian itu pekerjaan yang dicita-citakan".

Surat Luqman: 13,16, dan 17.

Kini aku sudah punya anak yang hari ini melewati 2 tahun, aku mahu mendidiknya seperti Luqman mendidik anaknya. Aku mahu menasihatinya seperti Luqman menasihati anaknya. Aku mahu bersikap bijaksana padanya seperti Luqman bersikap bijaksana pada anaknya. Ya Allah, kabulkan.

madduha arau,perlis 15 ogos 2011








Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...