Khamis, 21 Julai 2011

TIDAK AKAN MENUKAR NAMA


I am Muhamad Aduha, nama sebenar aku ...aku  anak bongsu dari satu emak dan satu ayah, dari satu ayah dan tiga emak aku anak ke dua dari enam beradik ... Aduha... dalam bahasa Arab, ia bermakna "pagi/rezeki" ..Muhamad ..  " yang terpuji "... Aku hidup dan nama aku adalah Muhamad Aduha... Aku suka nama aku ... aku benar-benar suka nama aku ..walaupun beberapa hari  lalu, aku melepasi sempadan tanpa mengishtihar nama aku kepada penjaga pagar negara... namun aku tetap suka nama aku.....Aku mengangguk kepala aku ... kepada mereka yang menjadi tuan penjaga pagar... Tuan kejiranan aku, semua berpakaian putih,biru gelap dan hijau rumput ...Dan sahabat-sahabat aku.. Mereka semua di belakang aku - 
Mad Duha - orang yang hidup, lagi dan lagi. 
Aku pasti Tuhan tidak membenci aku...
Aku pasti Tuhan tidak membenci aku.. 
Aku pasti Tuhan tidak membenci aku..



Tiada ulasan:

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...