Isnin, 21 Jun 2010

SOLO BIKEPACKER ARAU TO PENANG

Seawal 5 pagi aku bergerak dari Rumah untuk kayuhan mental bertekanan tinggi.

7 pagi aku menjejaki Alor Setar.

Sarapan di Simpang Ampat Kankung, Alor Setar.



Lebih kurang 10 pagi aku menjejaki Gunung Jerai,dan suhu semakin naik, temperature badan aku masih stabil ketika ini.


Kala ni aku dah semakin mental, faktor persekitaran yang panas membuatkan ketika kayuhan aku dapat membayangkan bahagian dalam tubuh badan aku,dari kaki,aku nampak darah,urat-urat, tulang-tulang yang bergerak, kemudian, aku rasa udara yang aku sedut masuk ke paru-paru dan bercampur dengan darah,kemudian paru-paru aku megepam ke seluruh badan termasuk ke setiap bahagian otak,menyesal pun ada kala nih.apa la yang buat aku nak kayuh sorang-sorang tengah rembang ni,nak patah balik pun jauh nak ke depan pun jauh lagi.


*Pukul 1318 pm aku berikhtikaf di Masjid
Seberang Perai Utara,hingga pukul 1540 pm









Menjejaki jeti Butterworth. Alhamdulillah. 1630pm











































































memotivasi diri bahawa aku kembali stabil setelah perjalanan yang panjang.












































max 50.4km/h menuruni bukit Perwaja,Gurun.













































































Pertama kali dalam hidup berkayuh sejauh ini seorang diri untuk sehari.

















Menjejaki rumah sewa di USM

2 ulasan:

boo berkata...

dah sah hang ni gila..

9W2OCC SHAM aka Misai Tanglooong berkata...

tahniah bro,,,

trill jamboree lain,,,
trill touring lain,,,
hang dah merasa kenikmatan touring,,,

nak tanya,,,
berapa kali INZAL,,,
wakakaka,,,

Awak Terlalu Baik Untuk Saya

Dalam gambar ini, okay kita kenal Ricardo Kaka, pemenang Balon d’Or sebelum era dominasi Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Perempuan sebel...